HTML

Apa a konyhában

Egy friss apuka kalandozása a konyhában. Elhatároztam, hogy itt az ideje megtanulnom főzni, tapasztalataimat pedig itt gyűjtöm össze. Igyekszem heti rendszerességgel alkotni, mindig azt, amire újdonsült családom éppen megéhezik.

Friss topikok

Címkék

Legjobb receptes blogok">

Archívum

Újraindító - Sárgabarackos, túrós sütemény

2013.07.21. 23:12 djend

Hosszú idő telt el a legutóbbi írásom óta, közben időnként főztem azért, dokumentáltam is, de valahogy a bejegyzés mindig elmaradt. Mostanában már egyre többet gondolkodtam az újraindításon, ennek a termése a mai recept.

A július 20-i kellemesen szabad szombat délutánon az jutott eszembe, hogy fel kellene dolgozni az oszlásnak induló sárgabarackokat, amik már kb. egy hete várták a jobb sorsot a konyhapulton. Rövid böngészés után találtam is a nosalty.hu-n egy receptet, egy képpel, ami alapján fánkszerű, könnyed süteményre számítottam. De ne higgyetek neki, a recept és a kép köszönőviszonyban sincs egymással... Lássuk, én mit sütöttem ki belőle:

Hozzávalók - átírtam, javítottam:

A tésztához:

  • 30 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 2 ek cukor
  • tej (de max annyi, amit az élesztőhöz felhasználsz)
  • 25-30g élesztő
  • 1/8 kocka sütőmargarin / ugyanennyi vaj felolvasztva

A töltelékhez:

  • 50 dkg túró
  • 1 kis dobozos tejföl
  • 4 ek cukor 
  • porcukor a tetejére - opcionális
  • 3 ek gríz
  • 1 tojássárgája

és külön még:

  • 20 dkg baracklekvár - a legendával ellentétben nem kell sütésálló, ki sem látszik... Házi megteszi.
  • sárgabarack, nekem kb 1kg kellett, elég nagy a tepsi

Az első feladat az élesztő felfuttatása (élesztő + 1 dl tej + egy kávéskanál cukor jól felkeverve). Ezt már egyszer nagyon jól leírtam pl itt, ahol tippeket-trükköket találhattok:  http://apaakonyhaban.blog.hu/2012/03/04/indiai_konyha_naan_kenyer_es_korma Most csak annyit tennék hozzá, hogy ha sikeresen elkezdett felfutni az élesztő, folyamatosan ellenőrizzük! Nekem szépen elindult, aztán hirtelen elkezdett összeesni. Ilyenkor azonnal be kell avatkozni, és gyorsan felhasználni, tehát állj készenlétben!

A tészta hozzávalóit egy közepes edényben összeöntjük, a végén hozzáadjuk a felfutott élesztőt. Ha túl sok a tej, akkor folyós lesz, de nem kell megijedni, addig adagoljuk a lisztet hozzá a 30dkg-on felül, amíg a kívánt szilárdságot eléri! Ezután meleg helyre tesszük letakarva, amíg kétszeresére dagad.

Közben begyújthatjuk a sütőt (180 fok), aztán jöhet a töltelék. Ne felejtsétek el, a töltelékbe nem tartozik még bele a barack, valamint a lekvár sem! A többieket viszont összekeverhetjük egy tálban.

Ezután kinyújtjuk a tésztát a tepsi méretére, sütőpapíron beletesszük (vagy kivajazva, ízlés szerint). A tetejére kis grízt szórunk, majd mehet rá a lekvár (az összes, egy rétegben). Ha megvan, akkor a következő réteg a túrós töltelék. Most valahol itt kell tartanotok: 

20130721_barack_nyitó.jpgEzután már csak egy rövid feladat van hátra: a barackok mosása, megfelezése. Ha kész, rétegezzük sorban, szorosan a tetejére. Hámozni nem kell, ha csak nem érzékeny a gyomrotok. Az eredmény a következő:

20130721_barack_díszes.jpgEzután 45-60 percen át sütjük az előmelegített sütőben, és már kész is. Érdemes azért 30 perc után rendszeresen ránézni, ne érjen meglepetés. És bár valóban nagyon jól néz majd ki, csak akkor szabad felvágni, ha már kihűlt, különben a sütemény könnyen kanalas desszertté válik. Ha minden összejött, akkor munkánk eredménye egy finom, kelt tésztás vasárnapi süti:

20130721_barack_kész.jpgMár rögtön nagyon finom, de még annál is inkább másnap, a Lupa-szigeten, evezés után. Jó étvágyat!

20130721_barack_evés.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: süti túró tészta kelt sütemény sárgabarack kelesztés túrótorta Lupa

A bejegyzés trackback címe:

https://apaakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr255417840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása