HTML

Apa a konyhában

Egy friss apuka kalandozása a konyhában. Elhatároztam, hogy itt az ideje megtanulnom főzni, tapasztalataimat pedig itt gyűjtöm össze. Igyekszem heti rendszerességgel alkotni, mindig azt, amire újdonsült családom éppen megéhezik.

Friss topikok

Címkék

Legjobb receptes blogok">

Archívum

Marhasteak tárkonyos mártással

2012.02.26. 20:20 djend

Nóri ma jelezte, hogy ideje valami komolyabbat is főznöm, mert az elmúlt alkalmakkor csak rövid desszertre futotta. Így jutottam arra, hogy kipróbálom a steaksütés rejtelmeit. Innentől hosszú böngészés kezdődött, mert igazán jó magyar nyelvű receptet nem találtam, a külföldi oldalak pedig nem részletezték az elkészítést. Az eredmény a citromtortánál már használt szakácskönyvből francia tárkonyos steak lett, Stahl Judit és Jamie tippjei alapján.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hozzávalók (2 személyre):
25 g vaj
6 db nagy gomba (én barna csiperkét használtam)
olívaolaj
1 db vöröshagyma vagy 4 db mogyoróhagyma
1 dl fehérbor
80 ml főzőtejszín
1 evőkanál mustár
1-2 gerezd fokhagyma
tárkony, só, bors
2x 300-350 g marhahús (nálam marhacomb)
 

A recept azt írta, hogy előkészítés 10 perc, főzés 10 perc. Örültem annak, hogy a bögrés muffin tempójában készen lesz a steak, így 12:05-kor nekikezdtem. 13:40-re lett belőle ebéd, ami barátok közt is több, mint másfél óra. Tehát ha nektek nem lapul az összes alapanyag előkészítve a hűtőben, akkor inkább ennyit szánjatok rá... Komplikációt okozhat még, hogy 3 db serpenyőre lesz szükség, valamint gyorsaságra, ha azt szeretnétek, hogy minden hozzávaló egyszerre legyen meleg. Érdemes minden alapanyagot a sütő köré készíteni, hogy az elkészítésük már ne okozzon késést.

 

 

 

 

 

 

 

 

Célszerű a gombával kezdeni, mosás, pucolás, szeletelés és sózás után (ez már önmagában negyedóra volt nekem...) a 25 g vajon megsütjük. Ha mindkét fele barna, és a kóstolópróbának is megfelelt, akkor már készen is van. A nehézséget az okozza, hogy innentől melegen kellene tartani. Tanulság: ha nem megy, az sem tragédia.

A következő serpenyőben elkészíthetjük a mártást. Egy a titka: végig max. közepes lángon dolgozzunk, a szósz ne forrjon fel! Némi olívaolajjal dinszteljük meg a vöröshagymát, majd óvatosan (!) adjuk hozzá a fehérbort. Kb 3 perc után követheti a többi hozzávaló: tejszín, mustár, tárkony, só, bors, összepréselt fokhagyma.

Ezután jön a lényeg: a steak. A Tecsóban már eleve szép szeletekre vágva kértem a marhacombot, így a vágással nem volt probléma. Sajnos ezt a húst aranyárban vesztegetik, nem véletlen, hogy az éttermekben is sokszor ez a legdrágább kaja... Számításaim szerint egy szelet eszmei értéke kb. 800 Ft volt.  A hússzeleteket besózom, majd felforrósítom a grillező serpenyőben az olívaolajat. VIGYÁZAT, a hús az edényben iszonyatos fröcskölésbe kezd, beterítve egy méteres körzetben mindent. Az eredeti recept szerint félig sülthöz 1,5 perc, közepeshez 2,5 perc, jól átsülthöz 3 perc kell.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nekem a kétszer 3 perc után még tocsogott a vérben, így hosszabbítottam. Kb 6 perc / oldal elég volt, de gondolom ez az edénytől, a hőmérséklettől is függ. Itt hívnám föl a figyelmet, hogy bár az én húsom nagyon finom lett, omlósnak azért nem nevezném. Be kellett volna vetni porhanyósítási taktikákat, de talán majd legközelebb.

A tálalás módja: alul a gomba, rá a hús, majd a tetejére a szósz. Köretnek jól esett hozzá a zöldbab, vajon párolva. Krumplipürét is ajánlanak hozzá, annak, aki nem éppen szénhidrátdiétán van, mint én. A hosszas folyamat után azt hiszem, én is elmondhatom az elkészült ételről: well done :)

Szólj hozzá!

Címkék: marha mártás tárkony steak marhasteak bífsztek

A bejegyzés trackback címe:

https://apaakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr54211700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása