HTML

Apa a konyhában

Egy friss apuka kalandozása a konyhában. Elhatároztam, hogy itt az ideje megtanulnom főzni, tapasztalataimat pedig itt gyűjtöm össze. Igyekszem heti rendszerességgel alkotni, mindig azt, amire újdonsült családom éppen megéhezik.

Friss topikok

Címkék

Legjobb receptes blogok">

Archívum

Francia citromtorta

2012.01.22. 20:11 djend

Ezen a héten elkezdtem belemélyülni a főzős blogok világába. Szétnéztem a magyar oldalak között és a nemzetközi porondon is, találtam számos izgalmas oldalt. Gondolkodtunk, hogy vasárnap mi legyen a családi ebéd, amíg végül úgy döntöttünk, hogy egy görög étterembe megyünk.... Így a főétel helyett más téma után kellett néznem.

Már régóta szemezek azzal a francia szakácskönyvvel, amit kb 2 éve vettünk. Az idei francia nyaralás során volt alkalmunk városi és vidéki finomságokat is kóstolni, Châteauneuf-du-Pape boraiból pedig egy sor palackot  is hoztunk. Az ízek meggyőzőek, de az adag, hogy is mondjam, franciás... Emlékezetes élmény maradt viszont a Tarte Tropezienne, egy különleges torta, amit furcsamód reggelire kínált nekünk a házigazdánk, Jean-Pierre. A szállást csak ajánlani tudom, Avignontól 10 km-re egy kis faluban, gyönyörű kerttel: Le Mas Ferrand http://www.le-mas-ferrand.fr

A szakácskönyvet rögtön a tortáknál nyitottam ki, határt csak a hűtő tartalma szabott. Így választottam a Tarte au Citron, azaz a francia citromtorta receptjét.

Hozzávalók:
Tészta (Pâte brisée)
250 g liszt
175 g vaj
20 g kristálycukor
1 tojás
2 evőkanál víz

Töltelék
2 tojás
100 g cukor
150 ml főzőtejszín
2 citrom leve és héja reszelve
50 g vaj

A lisztet egy edénybe öntjük, apróra kockázva hozzáadjuk a vajat. Egy közepesen nagy edényben morzsoljuk össze őket, egy-két perc alatt valóban morzsás állagú lesz (ha nem olvasztjuk túl a kezünkkel. Hozzáadjuk a cukrot, a tojást és a vizet, alaposan csomómentesre dolgozzuk egy lapos élű (kenő)késsel, vagy ahogy én tettem: egy kisebb tortalapáttal. Ez a furcsa technika egész hatékony, hamar összeáll a tészta. Egy hideg és lisztes felületen (panellakásban ezt nyitott ablaknál tudtam elérni) óvatosan összegyúrjuk, a kész gombócot 40 percig hűtőben pihentetjük. Ebben az időben nekünk semmi dolgunk, tetszőleges szabadprogram.

Ha letelt a 40 perc, vékonyra (fél cm) nyújtjuk, majd belehelyezzük egy lecsatolható oldalú tartóba. Ne felejtsétek el előtte kivajazni! Még egy hasznos tipp: a krém max 1 cm magasságig ér majd, ezért elég ekkora peremet hagyni, az viszont legyen vastagabb, akár vissza is hajthatjuk kétszer. Ha ezt nem teszitek, akkor úgy jártok, mint én… Ha belekerült a formába, akkor vissza a hűtőbe még 20 percre.

A második hűtőzés már aktívan telik, mert egyrészt elő kell melegíteni a sütőt 180 fokra, másrészt most készül a töltelék. A tojásokat, a cukrot, a tejszínt és a citromot egy tálban összekeverjük. A recept itt krémes állagot írt – nekem inkább „krém jellegű” lett, de semmiképpen sem sűrű. A vajat kis lángon felolvasztjuk, és lassú keverés mellett beleöntjük a krémbe. Ha megvan, akkor elő a hűtőből a tésztát, bele a tölteléket és irány a sütő!

15 percig ezen a hőmérsékleten sütjük (nekem itt omlottak bele a magasított oldalak a tortába…), majd 160 fokra állítjuk, és még 20 perc. Ha ennyi idő alatt megszilárdul a töltelék, akkor rendben van, ha nem, akkor süssük még. Nekem volt olyan torta, amire 20 percet írtak és két órát sütöttem, legyetek türelemmel! Tálalás előtt egy órát hűteni kell és már ehető is.

A család lelkes volt, az eredmény egy pikáns-fanyar citromtorta némi szépséghibával…

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: francia torta citrom provence citromtorta

A bejegyzés trackback címe:

https://apaakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr673718624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása